همه چیزهایی که شما باید در مورد حفاظت تایرها بدانید – رینگو مگ

دیوار کناری تایر، سطح خارجی تایر است که هنگام پارک ماشین رو به شما است. ورم کردن لاستیک بسیار خطرناک میباشد و باید در سریع ترین زمان ممکن آن را درست کنید زیرا امکان دارد در هنگام رانندگی در اتوبان یا بزرگ راه پاره شده و باعث تصادف جدی شود . این کار از این جهت اهمیت دارد که خشک کردن لاستیک ها و اجزای ان مانع زنگ زدگی قسمت های فلزی می شوند. در این بخش مواد اولیه با یکدیگردر ددستگاه مخلوط کن ( بنبوری ) مخلوط می گردند و انواع ترکیبات لاستیکی از جمله کائوچو(طبیعی و مصنوعی )دوده ، روغن ها و مواد شیمیایی بدست می آید.از ترکیبات لاستیکی در بخش های مختلف لاستیک استفاده می شود و از آنجاییکه هر تایرخواص فیزیکی و مکانیکی متفاوتی می باشد، لذا ضرورت دارد که ترکیبات متفاوتی از مواد لاستیکی تهیه گردد. طبیعی است که برندهای خارجی از نمونههای ایرانی گرانتر هستند. اطمینان حاصل کنید که لاستیک های شما کاملاً باد شده است. اطمینان حاصل کنید که اجازه نمی دهید خودروی شما به مدت طولانی (ماه ها) ثابت بماند. در صورت ثابت ماندن وسایل نقلیه خود به مدت طولانی ، حداقل یک بار در ماه آن را حرکت دهید.

لاستیک های خود را یک بار در ماه با آب و صابون ملایم تمیز کنید. از دستمال مناسب با مقداری صابون ملایم استفاده کنید (صابون ظروف مناسب است) و سطح لاستیک را بشویید ، سپس آن را با شلنگ باغچه اسپری کنید. آج تایرهای متقارن دارای الگوی یکسان در کل تایر است و این نوع لاستیک بیشتر در خودروهای سواری ارزان قیمت رایج بوده و دارای عمر طولانی و بی صدا هستند و البته میتوانند به طریقه های مختلف چرخانه شده که به طولانی تر شدن عمر لاستیک و بهره وری بیشتر کمک میکند. اگر لاستیک شما فشار کافی نداشته باشد ، پوسیدگی خشک خطرناک تر خواهد بود و می تواند منجر به منفجر شدن شود. پوسیدگی لاستیک مشکلی است که می تواند لاستیک شما را خراب کند و منجر به ترک خوردگی و یا منفجر شدن آن شود. لاستیکهای مسن نه تنها خطرناک هستند (زیرا آج آنها از بین رفته است) بلکه در معرض خطر پوسیدگی خشک نیز هستند. نگهداری مناسب از تایرها و شستشوی آنها در کارکرد آنها مؤثر است از طرفی باعث افزایش طول عمر مفید تایرها نیز می شود.

برخی از دلایل اصلی پوسیدگی خشک فشار کم تایرها ، عدم حرکت کافی وسیله نقلیه و درجه حرارت بالا است. هر چه شاخص بار بالاتر باشد، میزان تحمل بار لاستیک نیز بالا می رود. هر تایری حداکثر بعد از زمانی حدود ۵ تا ۶ سال صرف نظر از میزان مسافتی که کار کرده، باید تعویض شود. اگر مطمئن نیستید که چرخها نیاز به تعویض داشته باشند، طبق توصیه NHSTA (اداره امنیت ترافیک بزرگراه های ملی آمریکا) حداقل زمان تعویض لاستیک ها صرفنظر از میزان استفاده ۶ سال می باشد و حداکثر طول عمر لاستیکها ۱۰ سال است. گام بعدی در انتخاب لاستیک توجه به نوع تکنولوژی تولیدی آن است. از طرفی اگر می خواهید بعد از نظافت لاستیک ها از آستر، واکس یا براق کننده تایر استفاده کنید باید قبل از آن سطح تایرها کاملا خشک باشند. همچنین برای قسمتهای مختلف چرخ و تایر ماشین از مواد شوینده مناسب آن استفاده کنید. از چراغ های خطر و ترمز دستی خود برای حفظ امنیت خود و وسیله نقلیه خود با افزایش دید و کاهش قابلیت چرخش خودرو استفاده کنید. محصولات حرفه ای که برای شستشوی تایر به کار می روند موادی مثل کاندیشنرها برای لاستیک، آستر، و موادی دیگری هستند که بعد از شستشو می توانند تایر را مثل روز اولش تمیز کنند و مانند یک روکش و مسدود کننده از لاستیک محافظت کنند و طول عمر آن را افزایش دهند.

تایر run flat یا همان RF چیست؟ چالهای سخت میشود با همان تایر راند؟ تایر و لاستیک کوپر (COOPER) علاوه بر برند کوپر ، شبکه شرکت جهانی COOPER نیز سایر مارک های تایر مانند دیک چپک، میکی تامپسون، تیونرهای آون، ستارگان فورد، دین، استارکرفت و… در کنار سایر اطلاعات درج شده بر روی لاستیک، یکی دیگر از اعداد قابل توجه حرف انگلیسی و عدد دو رقمی کنار آن می باشد. علاوه بر تعویض لاستیک های فرسوده و استفاده از محافظ در لاستیک های شما ، شما نیاز به تعمیرات دیگر بر روی لاستیک های خود نیز دارید تا آنها را به بهترین شکل ممکن نگه دارید. به یاد داشته باشید بعد از شستن لاستیک ماشین آنها را خشک کنید. در شستن لاستیک ماشین بیشتر مواد شوینده ترکیبی از مواد پاک کننده و حلال ها هستند تا بتوانند خاک و کثیفی های تایر را پاک کنند. اما اگر واقعا تایر شما پوسیده و غیر ایمن باشد باید آن را کلا تعویض کنید. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان دقیقا در مرکز تنظیم نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید