0تا100 لاستیک ماشین: لاستیک فرسوده، لاستیک سایی، شیارهای لاستیک، لاستیک تیوبلس و

در پایان ذکر این نکته ضروری است که انتخاب یک لاستیک ماشین مناسب و با کیفیت، صرفا با تحقیق و انتخاب از بهترین نمونه هایی که در همه زمینه ها سرآمد هستند امکان پذیر خواهد بود و به دلیل قیمت قابل توجه این محصول به خصوص برای نمونه های خارجی، بهتر است برای خرید اول حتما از یک فرد متخصص راهنمایی های لازم را دریافت کنید.همچنین منتظر مقالات بعدی رایا مارکت باشید. هم راستا بودن چرخ ها برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از ساییدگی لاستیک ماشین امری ضروری است. با این وجود اگر در یک تایر از باد نیتروژن استفاده کنید روند فرسایش آن نزدیک به ۳۰ درصد کندتر میشود ضمن این که باد نیتروژن با داشتن تاثیر مثبت بر روی مصرف سوخت خودرو میتواند از آلودگی بیشتر محیط زیست جلوگیری کند. در نتیجه پیشنهاد میکنیم اگر به فکر صرفجویی در مصرف خودرو و کاهش استهلاک لاستیکها هستید به جای استفاده از نیتروژن میتوانید با زیرنظر گرفتن فشار لاستیکهایی که با اکسیژن باد کردهاید از یک طرف عمر لاستیکها را بیشتر کنید و از طرف دیگر دردسرهای باد کردن لاستیک خودرو با نیتروژن را تحمل نکنید.

کم بودن فشار باد تایر چه معایبی دارد؟ بیشتر میکند. بهترین وضعیت تایر با فشار باد مناسب مهیا میشود؛ بنابراین باید حداقل هر دو هفته یکبار فشار باد تایرها را تنظیم نمود و از سلامت لاستیک خودرو اطمینان حاصل کرد؛ اما مهم است که بدانیم چگونه لاستیک پنچر خودرو را تعویض کنیم؟ یکی از علت های مهم در تحریک احتراق، اکسیژن می باشد و این عمل در حوادث بسیار ممکن است خطرناک باشد و جان سرنشینان را به خطر بیندازد اما باد نیتروژن تاثیری در تحریک حریق ندارد و این عامل می تواند یک مزییت برای انتخاب دوباره باد نیتروژن برای لاستیک های خودرو باشد. قبل از خرید لاستیک به طرح شیارهای آن توجه کنید و لاستیکی متناسب با الویت خود را انتخاب کنید. باد نیتروژن را در هر جایی نمیتوان به راحتی یافت و این خود یکی از محدودیتهایی است که در پیش روی طرفداران استفاده از نیتروژن وجود دارد. این لاستیکها قادرند پس از پنچرشدن که باد آنها کاملا تخلیه شده است با سرعت پایین آنقدر دوام بیاورند تا به منزل یا پنچرگیری برسید. پوشش خارجی لاستیک: وجود عاج در پوشش خارجی سطح لاستیک خودرو، میتواند منجر به چسبندگی تایر و سطح زمین شود؛ از آنجا که این مورد از عوامل حیاتی است پس میبایست سریعا تعویض لاستیک ماشین را انجام داد.

پس ۱.۶ میلی متر تقریباً بـه اندازه نقطهاي از محیط دایره سکه در زیر سال تولید، تا تقریباً زیر عبارت ریال اسـت. باد کردن لاستیکها با نیتروژن به اندازه اکسیژن راحت نیست و پیچیدگیهای خاص خودش را دارد. اندازه کلی لاستیک روی هر بخشی از خودرو از سیستم تعلیق گرفته تا فاصله آن از زمین و تمام بخشها تأثیر میگذارد. لاستیک هواپیما و بسیاری از خودروهای مسابقه ای با گاز نیتروژن پر می گردد زیرا فواید استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو در زمستان و تابستان بسیار بیشتر از معایب آن است و وجود این گاز در تایر وسایل نقلیه منجر به آتش سوزی نخواهد شد. باید از باد نیتروژن برای لاستیک های خود استفاده کنند چون ممکن است دچار حادثه در حریق شوند و باید عامل کمک کننده ای یه افزایش حریق نباشند. مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با نام تجاری گلدستون شناخته شدهاست و با توجه به اینکه سابقه تولید کمتری نسبت به شرکتهای دیگر دارد، اما در لیست بهترین تولید کنندههای لاستیکهای ایرانی قرار گرفته و طرفدارهای خاص خود را دارد. از طرف دیگر در اکسیژن، آب نیز به مقدار کمی وجود دارد که در حین باد کردن لاستیک به داخل تیوپ منتقل میشود. در لاستیک هایی که با گاز نیتروژن پر می شوند به ندرت شاهد کم شدن باد هستیم و به مرور زمان باد آنها کاهش نمی یابد.

ضعیف شدن سطح لاستیک نیز می تواند منجر به ترکیدن ناگهانی آن شود. عدد آخر در این شماره سریال قطر چرخ است که تایر روی آن سوار میشود. دستاندازهای غیر استاندارد: برخورد تایر با چیزی مثل یک تکه چوب در گوشه جاده و یا یک دست انداز نه چندان جالب منجر به تعویض لاستیک خودرو میشود. تمامی خودرو هایی که ممکن است نیاز به ورود در آتش داشته باشند مثل خودرو های آتش نشانی و… فقط چند لاستیک خاص مثل لاستیک PAX، از طراحی متریک برای قطر رینگ استفاده میکنند. قطر رینگ لاستیک به اینچ است و عرض لاستیک به میلیمتر است. در ذیل مفهوم این علائم بیان شده است. این لایه نازک مانع از خروج هوا شده و در واقع میان لاستیک و رینگ یک مخزن هوا تشکیل میدهد. اگر از مقدار عمر لاستیک های خود مطمئن نیستید هر ۶ سال یکبار حتما آنها را عوض کنید . البته لاستیک های تیوبلس به طور روزانه مقداری از باد خود را از دست می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید