0تا100 لاستیک ماشین: لاستیک فرسوده، لاستیک سایی، شیارهای لاستیک، لاستیک تیوبلس و

کلندر دستگاهی است مخصوص شکل دهی و تولید ورق است ولی رل میل ها در اختلاف توزیعی ،per-shaping یا شکل دهی اولیه و یا برای mastication را برای هموژناسیون و غیره به کار می رود. آج لاستیک باعث چسبندگی لاستیک ماشین به جاده و جلوگیری از لیز خوردن ماشین در جاده های خیس خواهد شد و همچنین در ترمزگیری نیز تاثیر بسیار زیادی دارد . برای دیدن این نوارها باید لاستیک خودرو را خیس و تمیز کنید. این نوارها بعد از استفاده و ساییده شدن لاستیکها نمایان میشوند و اگر تعدادشان بیشتر از یکی باشد، بهتر است که سریعا لاستیک را تعویض کنید. اگر باد تایر از میزان استاندارد آن کمتر باشد، سرعت استهلاک تایر بـه شدت افزایش می یابد و اگر باد لاستیک بیش از حد مجاز باشد، مشکلات متعدد دیگری رابه همراه خواهد داشت و بر عمر و ایمنی تایر، تاثیر گذار خواهد بود. با توجه به اینکه این لاستیک ها فاقد تیوپ هستند پس نگرانی برای ترکیدن آن نیز وجود نخواهد داشت. تابش نور خورشید در زمان پارک طولانی نیز چنین حالتی ایجاد میکند. 3- برای خودروهای سواری هر 3000 کیلومتر و در خودروهای باری هر 5000 کیلومتر باید لاستیک های تیوبلس زیر وسیله نقلیه جابجا شوند.

جابه جایی لاستیک ها: لاستیک های خودرو باید هر 8 تا 10 هزار کیلومتر با یکدیگر تعویض شوند. حتی هنگامیکه فرمان را رها میکنید هم باید خودرو مستقیم حرکت کند. عاج لاستیک نقش مهمی در راندن آب سطح جاده دارد و سنگریزهها را از کف جاده دور میکند. اگر بـه دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدلهاي با عملکرد بالا نسبت بـه لاستیکهاي مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. در تایرهای ردیال که در شکل نیز مشخص می باشد امتداد نخ های لایه با خط مرکزی تایر زاویه 90 درجه می سازد به عبارت دیگر امتداد نخ ها در جهت شعاعی می باشد. همان خانوادهای که جعبهدنده، میللنگ، دیفرانسیل و اکسلها نیز عضو آن هستند. ساختار لاستیک تیوبلس با لاستیک معمولی تفاوت زیادی ندارد و عمده تفاوت آن در عایق بندی جداره داخلی آن است. در ضمن در این مرحله منجیدها مجددا توسط بازدید چشمی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا قبل از ترد گذاری در صورت وجود مشکل تایر اصلاح گردد.

اگر شکاف هایی در سراسر تایر مانند شکل بالا به چشم میخورد به معنای پوسیدگی و تجزیه شدن تایر میباشد . آمیزه کاری مرحله ای است که در آن با بدست آوردن بهترین فرمولاسیون برای ترکیب کردن چند نوع ماده مختلف با لاستیک انتخابی ، برای رسیدن به پارامتر هایی مانند خواص دلخواه، ولکانش بهتر و راحت تر، روش شکل دهی مناسب تر و رسیدن به قیمتی معقول تر، این مواد با لاستیک مخلوط شده و آمیزه لاستیکی آماده فرآیند می شود. وجه اختلاف آنها تنها در جدار داخلی است که در مدلهای تیوبلس بهوسیله یک لایه بوتیل (Butyl) عایقبندی میشود تا از نشت هوا به بیرون جلوگیری کند. پیچهای لاستیک باید بسیار سفت شوند تا ناگهان در حین حرکت از خودرو جدا نشوند این کار را میتوانید به نوبت و برای هر پیچ ۲ یا ۳ بار انجام دهید. از مزیت لاستیک هاي پهن می توان بـه افزایش چسبندگی لاستیک بـه جاده، در شرایطی کـه جاده خشک اسـت، اشاره نمود. حتما به فشار استاندارد لاستیک خودرو که توسط کارخانه سازنده مشخص شده، توجه کنید. در لاستیک های معمولی ورود یک جسم نوک تیز به بدنه موجب پارگی تیوپ و خروج کامل هوا از آن می شود. با وجود آنکه لاستیک های تیوبلس در برابر میخ و اشیای نوک تیز مقاوم هستند اما بهرحال وارد شدن اشیای نوک تیز نامتعارف می تواند موجب نشتی هوای تایر به بیرون شود.

بالانس نبودن به معنای توزیع ناهمگن وزن تایر و متعلقات چرخ است و در بلند مدت موجب خرابی لاستیک و ساییدگی لاستیک از طرفین، خرابی جلوبندی و اشکالاتی در سیستم تعلیق خودرو می شود. لرزش فرمان هنگام رانندگی نشانه خرابی در سیستم است . سر و صدای این تایرها هنگام رانندگی بسیار بلند بوده که باعث حواس پرتی شده و آزار دهنده است. تایرها هرکدام حسب نوع ساختی که دارند، وزن خاصی را میتوانند تحمل کنند. به جای تعویض تایر در کنار خیابان که امری ناخوشایند و خطرناک محسوب می شود، شما می توانید به حرکت خود ادامه داده و به راحتی خود را به منزل و یا تعمیرگاه برسانید.تایرهای RF زاپاس خود محسوب می شوند، با وجود دیوارهای جانبی تقویت شده، تایرها حتی اگر کاملاً از باد خالی شده باشند، قادر به ادامه عملکرد خود هستند. شما در ادامه خواهید دید که علائم و حروف روی هر لاستیک ماشین مانند یک کتاب، دنیایی از اطلاعات را در قالب چند عدد و کد به شما ارائه میدهند. از دو سیلندر به هم مرتبط که درون آن از دو مارپیچ حلزونی که روتور نامیده می شود تشکیل یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید