وجود دارد که بسیار خطرناک است

در ترکیبات اینگونه از لاستیکها از موادی استفاده می شود که در درجه حرارتهای پایین, لاستیک همچنان نرمی خود را حفظ می کند. در اینگونه از تایرها دیواره لاستیک ضخیم تر می باشد و لذا نرمی سایر لاستیکهای را ندارد. بااینحال فناوری تایر همچنان در حال پیشرفت است و ممکن است بهزودی برای این هم چارهای بیندیشند. در کشور ما لاستیکهای خارجی زیادی در بازار وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت آنها گذشته است. شاید برای شـما هم پیش آمده باشد کـه حین خرید با توجه بـه تنوع لاستیکها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمی دانستید کـه چـه نوع لاستیکی باید بخرید. • افزایش تعادل جانبی بر سر پیچ ها و در هنگام دور زدن به دلیل کمتر بودن ارتفاع در مقطع لاستیک. • برای میانگین اعداد، مجموع کل اعداد را بر تعداد اندازهگیریهای جداگانهای که انجام دادهاید، تقسیم کنید. • این روند را برای شیارهای محیطی بیرونی و داخلی تکرار کنید و سپس میانگین اعداد را نیز به دست آورید. این روند را برای مکانهای اطراف شیارهای تایر میانی با فاصله حداقل ۳۸ سانتیمتر از یکدیگر ادامه دهید و سپس میانگین اعداد را حساب کنید. یک سکه بردارید و آن را درون یکی از آجها در مرکز و در ضخیمترین قسمت لاستیک قرار دهید.

پروب یا همان نوک نشانگر را در مرکز یکی از شیارهای لاستیک در اطراف آج قرار دهید. عملکرد اصلی آج لاستیک هدایت آب از زیر لاستیک برای بهبود چسبندگی و جلوگیری از هیدروپلنینگ در جادههای مرطوب است. هنگامی که میخواهید تیغههای برفپاککن را تعویض کنید، مراقب قسمتهای لاستیکی و بخش فلزی تیغه باشید، چرا که با کمی بیدقتی این دو بخش دچار آسیب میشود و تیغه کاملا نو نیز چسبندگی خود را به سطح شیشه از دست میدهد.تایر خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که وجود هر یک برای عملکرد صحیح و ایمن آن حیاتی است. بر اساس یک قانون کلی هر 10 درجه افزایش یا کاهش دما موجب از دست رفتن 1 psi از فشار باد لاستیکها میشود. هر چند لاستیک دولتی بیشتر به وسایل حمل و نقل عمومی، شامل، اتوبوس، مینیبوس، کامیون و وانت تخصیص داده میشود، اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی هم این امکان را دارند تا لاستیک را با نرخ دولتی بخرند.

لاستیکها به طور کلی بیشتر در قسمت داخلی ساییده میشوند، اما لاستیکهایی که بیش از حد باد میشوند بیشتر از وسط ساییده میشوند. یادتان باشد اگر لاستیک بزرگتر از حد باشد و با بدنه خودرو یا سیستم تعلیق آن تماس پیدا کند، میتواند خطرناک باشد. • هنگامی که به میلههای سایش لاستیک خود نگاه میکنید، مطمئن شوید که به کل سطح چرخ نگاه میکنید و نه فقط به یک مکان جدا شده. • عدم امکان نفوذ شیء ریز از کناره لاستیک به داخل آن. وظیفه لایههای نخی، تحمل فشار باد از داخل تایر و بار وارد شده به تایر از خارج میباشد. نشانگر قطر رینگ داخل تایر بوده و به آن سایز رینگ نیز گفته می شود. اولین عددی که در کد مربوط به سایز لاستیک میآید، پهنای تایر است؛ یعنی این عدد ۳ رقمی عرض لاستیک را با واحد میلیمتر نشان میدهد. اگر سایز مناسب لاستیک خودروی خود را نمیدانید به صفحه انتخاب خودرو رفته و ابتدا ماشین خود را مشخص کنید تا ما لاستیکهای مناسب برای ماشین شما را نمایش دهیم. هر دو لاستیک جلو را بردارید و آنها را به عقب و بالعکس منتقل کنید.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یک بار اقدام به تمیز کردن لاستیک خود کرده و با استفاده از روش های اصولی جلوه فوق العاده ای به لاستیک های خود بدهید. عمر هر لاستیکی به نوع رانندگی راننده، شرایط آب و هوایی، وضعیت جاده، میزان فشار روی لاستیک ها و از همه مهمتر کیفیت مواد سازنده آن وابسته است. وقتی آج لاستیک با این میلههای سایشی همسطح باشد، به این معنی است که آج تا ۱.۵ میلیمتر ساییده شده است و باید سریعاً تعویض شود. اگر عمق کمتر از ۱۶ میلیمتر است، لاستیکها را تعویض کنید. اگر میتوانید انتهای سکه که درون آج قرار دارد را ببینید، بلافاصله لاستیک را تعویض کنید. لاستیکهایی که دارای برآمدگی دیواره جانبی هستند باید بدون در نظر گرفتن وضعیت آج، بلافاصله تعویض شوند. مسئله مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه شرکت های مختلفی در حوزه تولید واکس لاستیک فعالیت دارند و شما می توانید با خرید واکس لاستیک اقدام به تمیز کردن و براق کردن لاستیک های خود کرده و جلوه فوق العاده ای به آن ها بدهید. دیوار کناری تایر، سطح خارجی تایر است که هنگام پارک ماشین رو به شما است. • هرگز با لاستیکی که دارای برآمدگی دیواره کناری است به رانندگی ادامه ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید