وجود دارد که بسیار خطرناک است

سیستم “رانندگی تطبیقی” (Adaptive Drive) تا حد ممکن فشار وارده بر تایر معیوب را کاهش داده و به تایرهای دیگر انتقال میدهد. این بخش، مواد سازنده لاستیک را توضیح میدهد. توجه داشته باشید قیمت لاستیک های رادیال بیشتر از نوع بایاس بوده و نوع تایر روی آن حک شده است. حرف R به معنای ساختار تایر رادیال و حرف B به معنای ساختار تایر لایه ضربدری (بایاس) است. به ازای هر ۱۰ درجه تغییر در دمای محیط، فشار باد تایر ممکن است حدود یک پیاسآی تغییر کند. اگرچه تشخیص دقیق علت اصلی کار یک تعمیرکار ماهر است اما شما نیز میتوانید با کمی دقت و بدون داشتن مهارتهای پیچیده یک دید کلی از دلایل لاستیک سابی خودرو داشته باشید. با توجه به اینکه فاق لاستیک پهن با لاستیک فابریک یکی است استفاده از آن به جلوبندی خودرو آسیبی وارد نمی کند و با توجه به سطح تماس بیشتر لاستیک های پهن با جاده، پایداری خودرو هنگام رانندگی با این لاستیکها بیشتر می باشد. در نتیجه، برای اینکه قطر بیرونی لاستیک تغییر نکند، فاق آن باید کوتاهتر باشد. فاق تایر (نسبت ابعاد): این عدد بیانگر نسبت ارتفاع سطح مقطع تایر به عرض تایر است.

البته بهتازگی یک زیرمجموعه از لاستیکهای چهارفصل گرند تورینگ به بازار آمده است که آنها را لاستیکهای «مناسب برای هر آبوهوا» مینامند. طبق گزارش موسسه Consumer Reports (گزارشات مصرفکننده) در سال 2006، لاستیکهایی با باد نیتروژن افت فشار کمتری نسبت به لاستیکهای پر شده از باد معمولی تجربه میکنند اما این اختلاف فشار رقمی ناچیز در حدود 1.3 psi خواهد بود. طراحی عمیق آج و الگوهای منحصر به فرد آن در تایرهای زمستانی به پرتاب برف و آب از بین آجها برای کشش بهتر کمک میکنند. لازم به ذکر است که فناوریهای نوین و نسل جدید تایرها، تنها 5 درصد از وزن خودرو را متحمل میشوند و مابقی آن فشار بر باد داخل لاستیک قرار میگیرد. تایرهای خودرو را بر حسب نوع ساخت، اندازه و کارکرد و نوع استفاده می توان به اشکال مختلف دسته بندی کرد. اساس طراحی لاستیک های تابستانه چسبندگی بالا، حفظ پایداری و ترمز گیری مناسب در سرعت های مختلف می باشد. همان گونه که میدانید، لاستیک ها نقش بسیار ویژه ای در کنترل خودرو و حرکت ماشین دارند و این موضوع موجب میشود که اهمیت تنظیم فشار و باد لاستیک در ابتدای فصل تابستان و گرما هر چه بیش تر شود. این عدد از یک لبه تایر در راستای دهانه آن تا طرف دیگر همان لبه تایر سنجیده میشود که به عبارتی قطر رینگ نیز محسوب میشود که با واحد اینچ نمایش داده می شود.

در زیر اطلاعات مهمی که می تواند برای شما مفید باشد را شرح داده ایم. فروشندگان تایر معتقدند که تایرهای بایاس اگر تحت تاثیر نیروهای عمودی قرار بگیرند، سطح تماس آج آنها تغییر شکل داده و به مرور حالت جمع شده پیدا می کند. متاسفانه این دو ویژگی نمی تواند به بهترین شکل همزمان در یک لاستیک وجود داشته باشند، یعنی یک لاستیک بی سر و صدا به ندرت در جاده های خیس عملکرد بالایی دارد و بر عکس . بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟ بالانس نبودن به معنای توزیع ناهمگن وزن تایر و متعلقات چرخ است و در بلند مدت موجب خرابی لاستیک و ساییدگی لاستیک از طرفین، خرابی جلوبندی و اشکالاتی در سیستم تعلیق خودرو می شود. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، سبب افزایش رضایت از خرید لاستیک میشود. اگر با سرعت بیشتر از سرعت استاندارد تایر رانندگی کنید احتمال ترکیدگی آن بالا میرود. یکی از توصیه های کارشناسان توجه به همخوانی رینگ و لاستیک خودرو است.آنها توصیه می کنند هنگام انتخاب رینگ ،به نوع وسیله نقلیه، اندازه و نوع تایر(تیوبلس یا تیوب تایپ ) توجه کنید.رینگ مورد نظر حتما باید با استاندارد وسیله نقلیه و متناسب به نوع تایر انتخاب شود. در پایان لاستیک های تولیدی مطابق استاندارد های خاص مورد تست قرار می گیرند نواحی بیرونی و داخلی تایر تولید شده به صورت چشمی از نظر وجود عیوب ظاهری بازدید شده و در مراحل بعدی یا ماشین های آزمون ، مقادیر نابالانسی (سرب بری) و غیر یکنواختی اندازه گیری و مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس با اشعه لیزر در دستگاه X- Ray عکسبرداری هایی از بخش های درونی تایر از نظر ورود حباب هوا و جدایی بین اجزای تایر صورت می گیرد.و تستهای دیگر از جمله تست کنترل فرمان و تست مصرف سوخت نیز انجام می شود.

لذا ضروری است که وضعیت لاستیک ها به طور منظم مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم تنظیم شود. موضوع گارانتی لاستیک و شیوه استفاده از خدمات پس از فروش نمایندگی های رسمی فروش تایر نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این مطلب می باشد. در برخی از لاستیک های اسپرت که قابلیت حرکت با سرعت های بالا را دارند، به جای حرف R از ZR استفاده می شود. طبیعتا این خودرو باید یک سوپراسپرت توانمند باشد که سرعتهای بیش از این را نیز پشتیبانی میکند ولی لاستیک فوق این اجازه را نمیدهد. از دغدغه ها ونگرانی ها رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید یک لاستیک تازه تولید شده است. همچنین برای بالابردن کارایی آن، بهتر است هر دو سال یکبار مایع موجود در رادیاتور را کاملا تعویض کنید. بر خلاف تایرهای سبک از جمله بایاس که در یک مرحله ساخته می شود ساخت تایرهای رادیال سیمی سواری معمولا در دو مرحله انجام می گیرد. به طور معمول لاستیک های موجود در بازار از دو نوع بایاس و رادیال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید