رعایت این نکات برای خرید لاستیک خودرو ضروری است! – تکراتو

به منظور انجام این فرآیند لازم است تا مایع ظرفشویی و آب داغ را به سرکه افزوده و سپس آن را به صورت اسپری بر روی لاستیک خود بزنید. برای این کار باید به نسبتهای مساوی از آب و مایع را با هم ترکیب کرده و مدتی به آن وقت دهید تا به خوبی عمل بیاید. نکته ۱: در خودروی تیبا دوگانه سوز، فشار باد لاستیکهای عقب، باید ۳۶dpi در نظر گرفته شود. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید. بالا آمدن تایر در برخی قسمت ها نیز از نشانه های فرسودگی لاستیک خودرو است. تصور کنید با سرعت بالا در حال رانندگی در اتوبان هستید. حتی امکان دارد در حین رانندگی دچار نقص یا ترکیدگی شود که اگر سرعت خودرو بالا باشد میتواند خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

لاستیک چهارفصل گرند تورینگ، کیفیت کمتری از لاستیکهای با عملکرد بالا دارد، اما کنترل ماشین با این لاستیکها بسیار بهتر است. وجود دارد که بسیار خطرناک است. اگر فروشنده تایری در امر بازیافت تایر نقش دارد حتی الامکان از او خریداری نمایید. بلکه ممکن است مشکلاتی در کناره لاستیک هم وجود داشته باشد. هر رانندهای ممکن است با صدای نامتعارف لاستیک خودرو روبهرو شود. وقتی به قصد خرید لاستیک جدید برای خودروتان به بازار می روید ، ممکن است مانند بسیاری از افراد دچار اشتباه بشوید زیرا سوالات زیادی در ذهن آنها مطرح می شود مانند : آیا باید لاستیک های تمام فصل یا زمستان/برف را خریداری کنم؟ • اندازه هر ۴ چرخ و حتی طرح آجهای هر چرخ باید یکسان باشد. هرچند که هر دو لاستیک معمولی و تیوبلس در اندازه یکسان و فشار باد یکسان میتوانند میزان بار یکسانی را تحمل کنند، لیکن لاستیک تیوبلس مزایای خاصی دارد که به ذکر آنها می پردازیم. ترکیبی از طرحهای جهتدار و متقارن که مزایای هر دو مدل طراحی را داراست بهطوری که عملکرد خوبی در هر دو سطح خشک و خیس جاده از خود نشان میدهد.

هر چقدر کائوچو لاستیک بیشتر باشد به طور یقین لاستیک نرمتر و منعطفتر خواهد بود. هر یک اینچ معادل ۲٫۵۴ سانتی متر است. عدد 205 پهنای لاستیک به میلیمتر ،45 فاق لاستیک و عدد 16، قطر رینگ به اینچ را نشان میدهد. مقدار این شاخص بـه صورت استاندارد ۱۰۰ اسـت و درج ارقام بالاتر مقابل این عبارت، نشان دهنده کیفیت بالاتر لاستیک اسـت. تایرهایی که کیفیت پایینتری دارند میتوانند رانندگی را سختتر کنند، سریعتر فرسوده میشوند، پرسروصداتر هستند و روی فرمانگرفتن تأثیر میگذارند. این لاستیک ها به دلیل به کارگیری رشته های سیمی در ساختار خود، تحمل سرعت بالاتری نسبت به تایرهای بایاس را دارند و عمر آنها نسبت به لاستیک های بایاس ۴۰ تا۶۰ درصد بیشتر است. لاستیکها تنوع بسیار زیادی دارند، اما همه آنها مناسب ماشین شما نیستند. علت صدا دادن چرخ عقب ماشین میتواند از بالانس نبودن آنها باشد. در غیر این صورت از و بپرسید که با لاستیک های فرسوده چه می کند.

در انتخاب تایر باید دقت داشته باشید که معمولا سایز تایر قبلی با تایر جدید متفاوت نباشد. مهمترین عامل صدای وور ور از لاستیک را میتوان سایز لاستیک دانست. باید این مساله را در نظر داشته باشید و در صورتی که دست به تغییر سایز تایر خودروی خود زده و آن را بزرگتر و یا پهنتر نمودید، باید منتظر شنیدن صدای وور ور از لاستیک نیز باشید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم؛ معمولا علت صدای چرخ ماشین رابطه مستقیم با سایز آن دارد. حال قصد خروج از اولین خروجی را دارید؛ در صورتی که با سرعت بالا بپیچید، قطعا چرخ خودرو شما جیغ خواهد کشید. سرعت بالا نیز میتواند در جیغ کشیدن لاستیک خودرو موثر باشد. لاستیک چهارفصل با عملکرد بالا در مقایسه با لاستیک های چهارفصل استاندارد از کنترل بهتری برخوردار است. از آنجایی که جاده های برفی ، کثیفی های بسیار بیشتری نسبت به جاده های معمولی دارند در نتیجه احتمال وجود سنگ ها ، میله و دیگر ابزار در جاده بیشتر است و احتمال پنجری و سوراخی لاستیک بالا می رود .

دیدگاهتان را بنویسید