را از بهترین برندهای دنیا گرد هم آورده ایم

جالب است بدانید همین نظریه را مهندسان مکانیک در مورد لاستیک خودرو دارند و براساس مطالعات صنعتی ترکیب باد و لاستیک در خودرو مشابه استخوان و گوشت پاشنه پا است.به این ترتیب که تنها 5درصد وزن خودرو روی لاستیک وارد شده و95درصد دیگر را باد درون لاستیک تحمل می کند.به همین دلیل کارشناسان فنی خودرو از لاستیک به عنوان پاشنه آشیل اتومبیل یاد می کنند.آنها توصیه می کنند همان طورکه به سلامتی پاهایتان فکر می کنید برای حفظ ایمنی ماشین و البته خودتان به فکر سلامتی ((پای))خودرویتان هم باشید. براساس مطالعات صنعتی ترکیب باد و لاستیک در خودرو مشابه استخوان وگوشت پاشنه پا است. احتمالاً تا به حال از مزایای باد نیتروژن در لاستیکها صحبتهایی به گوشتان خورده است. اگر این تایر قابل تعمیر نیست حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید. امروزه چون نیروی انتظامی نسبت به اسپرت خودروها حساس شده است، مردم کمتر به سراغ رینگ اسپرت می روند و چندسالی است که استقبال مردم از رینگ و لاستیک های پهن و اسپرت نسبت به قبل کم شده است.

کارشناسان فنی خودرو معتقدند رینگ و لاستیک های پهن یا به اصطلاح عام اسپرت زیبایی خاصی به خودرو می دهد اما همین لاستیک پهن باعث خشکی حرکت فرمان میشود. برای نمونه روی خودرویی مثل پژو 206 ،لاستیک و رینگ استاندارد با سایز 185/65/14 نصب شده است.حداکثر سایز رینگ و لاستیک متناسب با برای اسپرت کردن چنین خودرویی 205.45.16 خواهد بود. خودرویی که بار سنگین حمل میکند دقیقا شرایط تایر کم باد را دارد. اگر به هر دلیلی مجبور شدید که باری بیش از حد مجاز را حمل کنید، باید براساس دستورالعمل دفترچه راهنمای خودرو و مشورت با کارشناسان فنی میزان فشار باد لاستیک را افزایش دهید. توصیه دیگر اهل فن، تنظیم فشار باد براساس باری است که خودرو حمل می کند.شما نباید باری که بیش از حدمجاز برای وسیله نقلیه تان است را با آن حمل کنید. اگر فشار باد لاستیک پایین تر از میزان اعلام شده باشد ،باعث لغزش یا جابجایی بیش از حدتایر در ناحیه تماس با جاده شده و درنتیجه سبب افزایش حرارت بیش از حد آن می شود.همین مشکل در مورد فشار بیش از حد باد نیزصادق است.درصورتیکه فشار باد تایر بالاتر از حد استاندارد باشد تماس لاستیک با جاده ناقص بوده که علاوه بر کاهش عمر تایر می تواند برای سرنشینان خودرو خطر آفرین باشد.

بنابراین در این حالت اگر فشار باد تایر از حد توصیه شده بیشتر باشد هیچگاه آن را کم نکنید و پس از خنک شدن، مجددا فشار باد تایر را کنترل کنید. از وارد آوردن نیروی بیش از حد اجتناب کنید. به این ترتیب که تنها ۵ درصد وزن خودرو روی لاستیک وارد شده و ۹۵ درصد دیگر را باد درون لاستیک تحمل می کند.به همین دلیل کارشناسان فنی خودرو از لاستیک به عنوان پاشنه آشیل اتومبیل یاد می کنند.آنها توصیه می کنند همان طورکه به سلامتی پاهایتان فکر می کنید برای حفظ ایمنی ماشین و البته خودتان به فکر سلامتی “پای” خودرو خود هم باشید.همیشه باید سالم ترین لاستیک ها را در چرخ جلو استفاده کرد تا امکان ترکیدن کاهش یابد. آیا از لاستیکهای نرخ دولتی که عرضه میشود میتوان استفاده کرد؟ برای خرید لاستیک دولتی به روش حضوری باید مستقیما به نمایندگیهای شرکتهای تایرسازی داخلی مراجعه کرد. در صورتی که پس از تعویض تایر ماشین احساس میکنید بعد هنگام استارت ماشین باتری آن دچار مشکل شده است روش های تست خرابی باتری ماشین را نیز می توانید مطالعه کنید.

ساده ترین و مطمئن ترین روش آن است که سایز لاستیک روی ماشین خود را از روی آن خوانده و لاستیکی با همان سایز را خریداری کنید. لاستیک های متنوع با اندازه های مختلف در بازار وجود دارند، سعی کنید از اندازه توصیه شده توسط کارخانه سازنده استفاده کنید. به کارگیری این نوع لاستیک ها نیازمند استفاده از رینگ های پهن می باشد. گاهی دیده می شود فرمان ماشین لرزش دارد که در برخی مواقع تنظیم فرمان آنقدر به هم خورده است که اصطلاحا می گویند فرمان گیج می زند چون عملکرد درستی ندارد. مهم ترین توصیه مکانیک ها در این خصوص کنترل ماهیانه فشار باد لاستیک است.فشار باد تایرها براساس استانداردهای خاصی تنظیم می شودکه خودروسازان در دفترچه راهنمای خودرو آن را اعلام می کنند. کارشناسان لاستیک توصیه می کنند پیش از حرکت و زمانی که تایر خنک است اقدام به تنظیم فشار باد آن کنید. معمولا پس از رانندگی طولانی، حرارت و فشار باد افزایش پیدا می کند. فرمان خودرو با استفاده از این لاستیک، عملکرد بهتری دارد و در سر پیچ ها موجب افزایش چسبندگی با جاده می شود و خودروی شما با ترمز گرفتن، بدون طی کردن مسافت زیاد به سرعت متوقف می شود؛ بااین حال در آب وهوای بالاتر از ۴ سانتیگراد یا ۴۰ درجه فارنهایت، این ویژگی لاستیک تابستانی کارایی خود را نشان میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید