راهنمای خرید بهترین لاستیک خودرو – وبلاگ کارنامه

عمر هر لاستیکی به نوع رانندگی راننده، شرایط آب و هوایی، وضعیت جاده، میزان فشار روی لاستیک ها و از همه مهم تر کیفیت مواد سازنده آن وابسته است. لاستیک های متنوع با اندازه های مختلف در بازار وجود دارند، سعی کنید از اندازه توصیه شده توسط کارخانه سازنده استفاده کنید. عمر لاستیک از تاریخ تولید لاستیک شروع میشود نه از تاریخ خرید آن بنابراین به تاریخ تولید روی کناره لاستیک توجه کنید . در واقع نیتروژن بسیار امن تر از هوای فشرده است، به همین دلیل نیتروژن را برای هواپیما ها و ماشین های مسابقه ای استفاده می کنند. ساختار به کار رفته در تایرهای تیوبلس به گونهای است که در صورت ورود جسم خارجی به بدنه لاستیک، لاستیک اطراف آن را گرفته و مانع از خروج هوای داخل تایر میگردد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با عمر مفید لاستیک خودرو مباحثی را مطرح و عواملی را که در تعیین این عمر مفید نقش دارند را مشخص نماییم. لاستیک یک قطعه مصرفی از اجزای خودرو بوده و بسته به اینکه یک خودرو استفاده شخصی دارد یا عمومی، مدت کارکرد آن متفاوت خواهد بود. یک سری ویژگیهای ظاهری به شما کمک میکند تا متوجه شوید چه زمانی باید لاستیک خودروی خود را تعویض کنید.

لاستیک ها را جدی بگیرید! بهترین لاستیک خارجی کدام است؟ بار مجاز و تحمل وزن خودرو یکی از پاسخهای سوال کدام لاستیک ایرانی بهتر است، میباشد. تولیدکنندگان لاستیک نیز خدمات پس از فروش دارند و محصولات خود را گارانتی می کنند. چنانچه چراغها وظیفه خود را به خوبی ایفا نکند، میتواند باعث حوادث ناگوار شود. بله، حتی اگر آج در وضعیت خوبی باشد، لاستیک به مرور زمان پوسیده می شود. یکی از نشانه های زمان تعویض لاستیک خودرو، مشاهده شکاف هایی در قسمت های جانبی آن است. اجزای سنگین خودرو مانند موتور، گیربکس و باتری در قسمت جلو قرار می گیرد. در نتیجه لاستیک های جلو سریعتر از عقب فرسوده می شوند. یک روش بهتر برای اندازهگیری عمر بالقوه لاستیک و مقایسه طول عمر موردانتظار لاستیکهای مختلف بررسی وارانتی آج لاستیک است. در شرایط معمولی، حداکثر میزان کارکرد یک لاستیک حدود 80 هزار کیلومتر است. به طور قطع نمی توان گفت که استفاده از گاز نیتروژن برای لاستیک خودرو در فصل سرما و زمستان عوارض دارد اما سرمای بیش از حد هوا در زمستان های سرد برفی ممکن است بعضی اوقات موجب یخ زدگی لاستیک و خشک شدن آن گردد که خود می تواند خطر آفرین باشد و به منظور جلوگیری از یخ زدن آب روی لاستیک، رانندگان خودروها بهتر است در مورد عوارض استفاده از باد نیتروژن در زمستان بیشتر تحقیق کنند.

مورد بعدی که باید برای خرید لاستیک خودرو به آن دقت داشت، تاریخ مصرف لاستیک است. به عنوان مثال تا چند سال پیش برای ماشین های شاسی، تایر نداشتند. پس توجه به این ویژگیها بسیار مهم است. بیشتر میکند. بهترین وضعیت تایر با فشار باد مناسب مهیا میشود؛ بنابراین باید حداقل هر دو هفته یکبار فشار باد تایرها را تنظیم نمود و از سلامت لاستیک خودرو اطمینان حاصل کرد؛ اما مهم است که بدانیم چگونه لاستیک پنچر خودرو را تعویض کنیم؟ اگر میخواهید لاستیکهای خودرو را با همان مدل قبل جایگزین کنید باید اندازه مناسب آن را بدانید. برای مثال درج عدد ۱۶۰۷بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در هفته شانزدهم سال ۲۰۰۷ تولید شده است.اگر این عدد سه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال ۲۰۰۰ می باشد. علامت مثلثی شکلی روی شانه لاستیک وجود دارد، که این علامت نشان دهنده محل یک برآمدگی در عرض لاستیک است. لاستیک ها چه مدت دوام دارند؟ برای خرید لاستیک نو، باید اطلاعاتی از جمله اندازه لاستیک، درجه سرعت و سایش آج (یعنی لاستیک تا چند کیلومتر دوام میآورد) را بدانید. در مجموع باید گفت نمیتوان برای تمامی خودروها یک نسخه واحد پیچید و استفاده از نیتروژن را در آنها توصیه کرد.

همچنین باد نیتروژن حساسیت بسیار کمتری نسبت به تغییرات دمایی از خود نشان می دهد. اگر عبارت ریال، مشخص بود، یعنی لازم است تا به فکر یک لاستیک جدید باشید. انتخاب یک فرآیند شکل دهی باید با در نظر گرفتن پارامتر های فنی و اقتصادی و همچنین برای رسیدن به یک پخت کاملاً یکنواخت در محصول صورت پذیرد. • برای اندازه گیری دقیقتر عمق آج، از دستگاه اندازهگیری عمق آج استفاده کنید. تصور کنید به دلیل روشنایی کم یا تنظیم نادرست چراغها ناگهان با سطحی یخزده مواجه شوید، در این صورت فرصتی برای واکنش مناسب ندارید و ممکن است کنترل خودرو به کاری دشوار بدل شود. درکنار شاخص حداکثر بار، شماره دیگری نیز درج می شود کـه نشان دهنده حداکثر سرعتی اسـت کـه لاستیک توان رفتن با آنرا دارد.بـه گزارش پارس ناز بعنوان مثال حرف P بیانگر حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، Q 160 ،R 170 ،S 180 ،T 190 ،U 200 ،H 210 و حرف V نشانگر ظرفیت سرعت تایر برای حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت اسـت. بسیاری از خودروهای سواری SUV و کراس اوورها نیز بر روی چرخ محرک جلو ساخته شده اند. چرخش دوره ای بین چرخ های عقب و جلو باعت می شود تا آن ها به صورت یکنواخت فرسوده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید