راهنمای خرید بهترین لاستیک خودرو – وبلاگ کارنامه

تعدادی از افراد معتقدند کـه لاستیکهاي پهن زیباتر هستند، اما مزایا و معایبی نیز دارند. مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو چیست؟ به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیکها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا 30% افزایش مییابد. 1- تنظیم باد چرخ ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و سهولت بیشتر در رانندگی موجب افزایش ایمنی خودرو می شود. لرزش فرمان هنگام رانندگی نشانه خرابی در سیستم است . تایر خودرو به عنوان تنها عضو در تماس با مسیر است که انتقال قدرت و وزن خودرو به جاده، کنترل و چسبندگی و همچنین جذب و مهار ضربات ناشی از ناهمواریهای مسیر را بر عهده دارد. • کاهش صدمات وارده از دست اندازهای مسیر به جلوبندی به سبب مقاومت لاستیک نسبت به ضربات وارده. اینگونه صدمات میتواند ناشی از دست اندازهای بزرگ ، رفتن روی جدول یا رانندگی با لاستیک کم باد باشد . علاوه بر رانندگی عوامل دیگری هم هستند که در طول عمر لاستیک خودرو تأثیر قابل توجهی دارند.

عددی که در مقابل عبارت “حداکثر فشار باد” روی تایر درج می­شود، مربوط به فشار بادی است که باید لاستیک داشته باشد، وقتی شما میخواهیدحداکثر بار قابل تحمل را روی آن تحمیل کنید. عبارت بعد یک حرف انگلیسی است که معمولا R درج میشود. برای لاستیک ها باد نیتروژن بهتر است یا هوا؟ البته یادتان باشد با توجه به همین موضوع نیز باید به تنظیم باد لاستیک های اتومبیل خود بپردازید. قابلیت جذب نیروهای وارده از جاده به لایههای میانی لاستیک ماشین از بین می رود و با کم شدن استقامت لاستیک در برابر نیروها آسیب پذیری لاستیک خودرو زیاد میشود. فشار باد خیلی زیاد لاستیک خودرو چه معایبی را به همراه دارد؟ متورم شدن تایرها: متورم شدن و باد کردن تایرها، باعث خوردگی لاستیکها از درون میشود؛ وجود خرده لاستیک از نشانههای تعویض لاستیک ماشین است. آمیزه کاری مرحله ای است که در آن با بدست آوردن بهترین فرمولاسیون برای ترکیب کردن چند نوع ماده مختلف با لاستیک انتخابی ، برای رسیدن به پارامتر هایی مانند خواص دلخواه، ولکانش بهتر و راحت تر، روش شکل دهی مناسب تر و رسیدن به قیمتی معقول تر، این مواد با لاستیک مخلوط شده و آمیزه لاستیکی آماده فرآیند می شود.

در این بخش مواد اولیه با یکدیگردر ددستگاه مخلوط کن ( بنبوری ) مخلوط می گردند و انواع ترکیبات لاستیکی از جمله کائوچو(طبیعی و مصنوعی )دوده ، روغن ها و مواد شیمیایی بدست می آید.از ترکیبات لاستیکی در بخش های مختلف لاستیک استفاده می شود و از آنجاییکه هر تایرخواص فیزیکی و مکانیکی متفاوتی می باشد، لذا ضرورت دارد که ترکیبات متفاوتی از مواد لاستیکی تهیه گردد. با توجه به این که گیج های باد آپاراتی ها کالیبره نیستند و خطای محسوسی دارند بهتر است یک گیج استاندارد برای تنظیم باد چرخ های خودروی خود تهیه کنید. بیشتر میکند. بهترین وضعیت تایر با فشار باد مناسب مهیا میشود؛ بنابراین باید حداقل هر دو هفته یکبار فشار باد تایرها را تنظیم نمود و از سلامت لاستیک خودرو اطمینان حاصل کرد؛ اما مهم است که بدانیم چگونه لاستیک پنچر خودرو را تعویض کنیم؟ برای حرکت در بزرگراهها و با سرعت بالا، فشار باد را طبق سفارش کارخانه بیشتر کنید. این روتورها در کنار هم درون این سیلندرها قرار گرفته اندو درجهت عکس یکدیگر با سرعت های متفائت ، نسبت به یکدیگر در حال چرخش هستند روتورها توسط موتورهای با ولتاژ بالا کار می کنند.

پس دراین شرایط، بهترین کار خواندن تاریخ از سمت راست اسـت. تیم دکتر خودرو با چندین سال سابقه فنی خدمات ماشین در زمینه تایر و لاستیک و تعویض و فروش بهترین برندهای لاستیک موجود ایرانی و خارجی کار در فضای اینترنت را از سال 94 آغاز کرد. مثلا در عکس بالا هفته سوم از سال ۲۰۰۸ تایر تولید شده است . برای اینکار سکه را از قسمت سال تولید، داخل شیار آج لاستیک قرار می دهیم. روش بدست آوردن تاریخ تولید تایر : برای اینکار دور لاستیک را برای پیدا کردن شماره ای مانند عکس بالا نگاه کنید . این شماره دارای ۴ عدد میباشد . اگر شکاف هایی در سراسر تایر مانند شکل بالا به چشم میخورد به معنای پوسیدگی و تجزیه شدن تایر میباشد . از طرف دیگر همانگونه که در بالا اشاره کردیم به هر اندازه هم که نیتروژن لاستیکهای شما خالص باشد باز هم نمیتوانید ۱۰۰ درصد لاستیکها را با نیتروژن باد کنید. از قابلیت های این نوع لاستیک می توان به چنگ زنی بسیار عالی در سرعت پائین، عملکرد خوب در سر پیچ ها و سر و صدای کم در سرعت بالا اشاره کرد. لاستیک هواپیما و بسیاری از خودروهای مسابقه ای با گاز نیتروژن پر می گردد زیرا فواید استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو در زمستان و تابستان بسیار بیشتر از معایب آن است و وجود این گاز در تایر وسایل نقلیه منجر به آتش سوزی نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید