برای خرید و تعویض لاستیک ماشین باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

پس از پروسه تست و عدم نشتی تیوپ و اینولپ، ، تایرها داخل اتوکلاو قرار گرفته و عملیات پخت برای زمان مشخصی صورت می پذیرد. افزون بر این، هنگام تردد در جاده های بین شهری بهتر است 1 تا 2 واحد فشار باد تایرها را افزایش دهید. تایرها نیز درست مانند تمام تولیدات شیمیایی، عمر مفید و تاریخی برای پوسیدگی دارند. تولید تایر برخلاف اغلب فرایندهای تولیدی صنایع شیمیایی، فرآیندی غیرمداوم و یا به اصطلاح پیمانه ایی است . در پایان لاستیک های تولیدی مطابق استاندارد های خاص مورد تست قرار می گیرند نواحی بیرونی و داخلی تایر تولید شده به صورت چشمی از نظر وجود عیوب ظاهری بازدید شده و در مراحل بعدی یا ماشین های آزمون ، مقادیر نابالانسی (سرب بری) و غیر یکنواختی اندازه گیری و مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس با اشعه لیزر در دستگاه X- Ray عکسبرداری هایی از بخش های درونی تایر از نظر ورود حباب هوا و جدایی بین اجزای تایر صورت می گیرد.و تستهای دیگر از جمله تست کنترل فرمان و تست مصرف سوخت نیز انجام می شود. در ضمن در این مرحله منجیدها مجددا توسط بازدید چشمی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا قبل از ترد گذاری در صورت وجود مشکل تایر اصلاح گردد.

این وسیله مخصوص لاستیک ماشین میباشد و با استفاده از آن به راحتی میتوانید زمان تعویض لاستیک را بفهمید . 3- برای خودروهای سواری هر 3000 کیلومتر و در خودروهای باری هر 5000 کیلومتر باید لاستیکهای تیوبلس زیر وسیله نقلیه جابجا شوند. حرکت عمودی و باز و بسته شدن دریچه قیف تغذیه به وسیله فشار هوا صورت می گیرد. در این خصوص باید بدانید که از لاستیک هایی با آج جهت دار (Directional) برای رانندگی در شرایط آب و هوایی خیس و یا حرکت با سرعت بالا استفاده می شود. برای کنترل قیمتها در بازار، دولت وارد عمل شده و تلاش کرده تا با عرضه لاستیک دولتی، این کالا را با قیمت ارزانتری به دست مصرفکنندگان (رانندگان و مالکان خودرو) برساند. ناگفته نماند تمام این لاستیک ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. مقدار این شاخص بـه صورت استاندارد ۱۰۰ اسـت و درج ارقام بالاتر مقابل این عبارت، نشان دهنده کیفیت بالاتر لاستیک اسـت.

در این زمینه بهتر است خیلی سلیقه ای رفتار نکنید و مطابق با ابعاد لاستیک فابریک خودرو خریدتان را انجام دهید. با درخواست های صورت گرفته بصورت حرفه ای در سال 95 اقدام به ایجاد سایت نمود و دکتر خودرو را برای کلیه کارهای مورد نیاز ماشین راه اندازی کرد. شکل دهی به معنی فرم دادن یا شکل گیری تدریجی یک آمیزه لاستیکی به همراه واکنش شبکه ای شدن آن می باشد. حتما هم نباید منتظر صاف شدن لاستیک باشید تا آن را تعویض کنید بسیاری از عوامل دیگر مانند : ورم کردن ، عمر مفید ، باد کردن ، ترک خوردن لاستیک نیز نشانه هایی برای تعویض آن هستند که در ادامه به تمامی آنها می پردازیم . دراین فرایندبخشی از مواد نیمه ساخته درفرایندهای پیمانه ایی غیر مستمر ساخته می شوند و در فرایند های بعدی با هم تلفیق تا خوراک فرآیندهای مستمر و مداوم بعدی را فراهم سازند.

به طور کلی توصیه می شود هر 12 تا 15 هزار کیلومتر لاستیک های عقب و جلو جابجا شوند تا به یک اندازه سایش پیدا کنند. برای مثال یک علت کج شدن چرخ جلو پراید یا سایر خودروهای داخلی، مشکلات مربوط به جلوبندی است. اگر چرخهای جلو خودرو کم باد باشند فرمان خودرو سفت و یا به یک سمت کشیده میشود. عمر لاستیک از تاریخ تولید لاستیک شروع میشود نه از تاریخ خرید آن بنابراین به تاریخ تولید روی کناره لاستیک توجه کنید . معرفی بهترین لاستیکهای ایرانی با توجه به ارزیابی و نظارتهای کیفی که برای نحوه عملکرد لاستیک ماشین صورت میگیرد، مشخص میشود. به همین خاطر توصیه میشود که هر وقت از قسمت جلوی خودرو صداهای غیر عادی مانند تق تق شنیدید، بلافاصله به مکانیک مراجعه کنید؛ در غیر این صورت با مشکلات جدیتری مواجه میشود. با این حال باد نیتروژن به دلیل مولکولهای بزرگتری که دارد کمتر از دیوارهای کناری لاستیک خارج میشود.

دیدگاهتان را بنویسید