برای خرید و تعویض لاستیک ماشین باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین عددی که در کد مربوط به سایز لاستیک میآید، پهنای تایر است؛ یعنی این عدد ۳ رقمی عرض لاستیک را با واحد میلیمتر نشان میدهد. عددی که بعد از حرف R میآید، اندازه رینگ را به اینچ اعلام میکند. این نوع از لاستیکهاي زمستانی از ترکیب مشابه لاستیکهاي بدون میخ استفاده میکند اما این نوع می تواند با میخهاي فلزی همراه باشد. متاسفانه این صداقت در زمان فروش به مشتریان وجود ندارد و بدون اطلاع به مشتری و با همان قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری از همه جا بیخبر فروخته می شود. تایر run flat یا همان RF چیست؟ این عدد از یک لبه تایر در راستای دهانه آن تا طرف دیگر همان لبه تایر سنجیده میشود که به عبارتی قطر رینگ نیز محسوب میشود که با واحد اینچ نمایش داده می شود. در واقع سرکه یکی از موادی است که به عنوان واکس لاستیک و داشبورد همواره از آن استفاده می شود اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل ساختار سرکه بهتر است تا به جای این که از حجم بسیار زیادی سرکه استفاده کنید تنها سه قسمت سرکه را با یک قسمت آب مخلوط کرده و سپس آن را به صورت اسپری بر روی لاستیک ماشین بزنید و از طریق آن اقدام به تمیز کردن لاستیک ماشین خود کرده و آن زیبا و خاص کنید.

اما این تاریخ تولید کجا نوشته شده اسـت و چگونه متوجه آن شویم؟ در پایان لاستیک های تولیدی مطابق استاندارد های خاص مورد تست قرار می گیرند نواحی بیرونی و داخلی تایر تولید شده به صورت چشمی از نظر وجود عیوب ظاهری بازدید شده و در مراحل بعدی یا ماشین های آزمون ، مقادیر نابالانسی (سرب بری) و غیر یکنواختی اندازه گیری و مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس با اشعه لیزر در دستگاه X- Ray عکسبرداری هایی از بخش های درونی تایر از نظر ورود حباب هوا و جدایی بین اجزای تایر صورت می گیرد.و تستهای دیگر از جمله تست کنترل فرمان و تست مصرف سوخت نیز انجام می شود. در تولید لاستیک های بایاس که از تکنولوژی قدیمی تری برخوردار هستند از الیاف و رشته های نخی استفاده می شو، در حالی که در تولید لاستیک های رادیال از رشته های سیمی استفاده می شود. به گفته فعالان بازار، تکنولوژی تولیدی اکثر شرکت های ایرانی از نوع بایاس بوده و اکثر تایر های رادیال وارداتی هستند. این برندها در انتخاب شما و داشتن یک تجربه خود از خرید لاستیک ماشین به شما کمک خواهد کرد.

در این مطلب به معرفی انواع تایر خودرو بر حسب سایز و نوع استفاده و روش نگهداری صحیح از تایر پرداخته و شیوه انتخاب لاستیک مناسب و راه های ثبت نام و خرید لاستیک دولتی و آزاد با قیمت مناسب را شرح می دهیم. حرف P نشاندهنده این است که تایر موردنظر برای خودروهای سواری و حرف LT به این معناست که تایر برای خودروی تجاری سبک با ردهبندی ظرفیت حمل بار بیشتر است. درجه سرعت: این عدد معادل حداکثر سرعتی است که میتوان با تایر موردنظر حرکت کرد. معمولا هر ۶ ماه یکبار باید برفپاکنها با نمونههای جدید تعویض شود. ردهبندی پیاسآی در تایرها معمولا حداکثر فشار باد توصیهشده برای آن تایر است. به هر حال باید از رفتارهای هیجانی در لحظه که معمولا بسیاری از افراد دچار آن میشوند بپرهیزید تا بتوانید با آرامش کامل خود را حفظ کنید. تایرهای RF زاپاس خود محسوب می شوند، با وجود دیوارهای جانبی تقویت شده، تایرها حتی اگر کاملاً از باد خالی شده باشند، قادر به ادامه عملکرد خود هستند. فشار باد تایر باید به صورت مداوم و هنگامی که تایر سرد است بازدید شود. واکس لاستیک خودرو به قدری قدرتمند و تاثیرگذار است که در صورت استفاده مداوم از آن تاثیرات بینظیر آن بر روی لاستیکهای خود را میتوانید مشاهده کنید.

آجها این امکان را میدهند که کشش بیشتری در سطح تایر بهوجود بیاید و همچنین از ساییدگی زودهنگام تایر جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از لاستیک اسپرت با فاق خیلی کوتاه لرزش و تکانهای ناشی از دستاندازها را به بدنه و سرنشینان منتقل کرده و آسیبدیدگی جلوبندی خودرو را افزایش میدهد. با استفاده از تایرهای RF شما قادر خواهید بود با سرعتی بالاتر از 150 کیلومتر در ساعت و بدون تغییر وضعیت محسوس به رانندگی خود ادامه دهید. تایرهای تابستانی لاستیک هایی هستند که برای رانندگی در هوای خشک، گرم و کم رطوبت طراحی شده اند و نهایت اصطکاک با جاده را فراهم می آورند. پس از این کارها، با گذشت یک مدت زمان محدود، با یک دستمال تمیز، آلودگیهای جدا شده از لاستیک را از روی آن پاک کنید. درواقع این عدد پتانسیل عملکرد کلی تایرها را نشان میدهد. مثلا وقتی این عدد ۵۵ یا ۶۵ باشد یعنی فاق لاستیک این خودرو ۵۵ درصد یا ۶۵ درصد عرض یا پهنای لاستیک است. شکل دهی به معنی فرم دادن یا شکل گیری تدریجی یک آمیزه لاستیکی به همراه واکنش شبکه ای شدن آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید