با کیفیت ترین برندهای لاستیک ماشین خارجی کدام هستند؟

لازم است بدانید که شاخص سرعت لاستیکهای چهارفصل در مقایسه با لاستیکهای تابستانه کمتر می باشد و عمدتا شاخص سرعت S,T,H و حداکثر V دارند. تولید کنندگان مختلف معیارهای خود را برای تولید اینگونه از لاستیکها دارند و در بعضی موارد لاستیکهای خود را در رده عملکردی فوق بالا (Ultra High performance tire) نیز قرار می دهند. امروزه تایرهای زیادی برای مقاصد مختلف در نقاط مختلف جهان ساخته می شوند که هر کدام از آنها برای شرایط خاص عملکردی طراحی شده اند. نهایتا, استفاده از لاستیکهای چهارفصل در سرعتهای بالا و همچنین شرایط برف شدید مناسب نمی باشند. حداکثر سرعتی که لاستیک میتواند تحمل کند، با یک حرف از A تا Z بیان میشود.برای مثال روی جداره تایر خودروی پراید، نماد H برای سرعت درج شده که نشان می­دهد هنگامی که تایر دارای فشار بار و بارگذاری مناسب است، حداکثر توان حرکت ۲۱۰کیلومتر در ساعت را داراست. واکس یا پاک کننده مناسب ماشین خود را انتخاب کنید. اولین نمونه از لاستیک ماشین هایی که مشابه لاستیک های امروزی است، ۱۰ سال پیش از شروع جنگ جهانی اول، یعنی در اواسط سال ۱۹۰۴ به باز عرضه شد.

چرخ ها و لاستیک های ماشین را تمیز کنید تا هرگونه نمک، گل و آلودگی از روی آن پاک شود و هیچ آسیب یا زنگ زدگی به آن وارد نشود و پیشنهاد ما این است که هر دو هفته یک بار چرخ ها را تمیز کنید. درست است که همین سفتبودن دیواره باعث میشود که اگر لاستیک پنچر شد محکم بماند تا خودتان را به جایی برسانید، اما راندن ماشین روی سنگفرش سخت میشود. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان دقیقا در مرکز تنظیم نشده باشد. اگر باد لاستیک خودروی شما بیش از این مقدار کاهش مییابد ابتدا درپوش باد را سفت کنید و در صورت ادامه این روند به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. مهم ترین توصیه مکانیک ها در این خصوص کنترل ماهیانه فشار باد لاستیک است.فشار باد تایرها براساس استانداردهای خاصی تنظیم می شودکه خودروسازان در دفترچه راهنمای خودرو آن را اعلام می کنند.معمولا فشار باد لاستیک برای هر خودرو به صورت برچسبی در کنار در طرف راننده یا در صندوق عقب هم تعبیه می شود.به گفته کارشناسان لاستیک میزان فشار باد تایر برای خودرو های سواری بین 30تا 35 PSi است.اگر فشار باد لاستیک پایین تر از میزان اعلام شده باشد ،باعث لغزش یا جابجایی بیش از حدتایر در ناحیه تماس با جاده شده و درنتیجه سبب افزایش حرارت بیش از حد آن می شود.همین مشکل در مورد فشار بیش از حد باد نیزصادق است.درصورتیکه فشار باد تایر بالاتر از حد استاندارد باشد تماس لاستیک با جاده ناقص بوده که علاوه بر کاهش عمر تایر می تواند برای سرنشینان خودرو خطر آفرین باشد.کارشناسان لاستیک توصیه می کنند پیش از حرکت وزمانی که تایر خنک است اقدام به تنظیم فشار باد آن کنید.معمولا پس از رانندگی طولانی، حرارت وفشار باد افزایش پیدا می کند.بنابراین در این حالت اگر فشار باد تایر از حد توصیه شده بیشتر باشد هیچگاه آن را کم نکنید وپس از خنک شدن ،مجددا فشارباد تایر را کنترل کنید.توصیه دیگر اهل فن، تنظیم فشار باد براساس باری است که خودرو حمل می کند.شمانباید باری که بیش از حدمجاز برای وسیله نقلیه تان است را با آن حمل کنید.اگر به هر دلیلی مجبورشدید تاباری بیش از حد مجاز را روی خودروتان وارد کنیدباید براساس دستورالعمل دفترچه راهنمای خودرو ومشورت با کارشناسان فنی میزان فشار باد لاستیک را افزایش دهید.

دراین فرایندبخشی از مواد نیمه ساخته درفرایندهای پیمانه ایی غیر مستمر ساخته می شوند و در فرایند های بعدی با هم تلفیق تا خوراک فرآیندهای مستمر و مداوم بعدی را فراهم سازند. اینگونه از لاستیکها برای خودروهای سواری دارای شاخصهای سرعت تا ZR, W و V می باشند. عمدتا اینگونه از لاستیکها برای استفاده در سرعتهای بالا طراحی و تولید می شوند و دارای قابلیت چنگ زنی بسیار عالی در سرعتهای بالا می باشند. تو ماشین های مسابقه ای مثل فرمول 1 که لاستیک بدون آج استفاده میکنن دلیل اینه که قدرت ماشین اینقدر بالاست که اگه لاستیک آج دار باشه و استحکاک کم باشه به جای شتابگیری لاستیک تیک آف میکنه – اونا از لاستیک بدون آج استفاده میکنن و حتی قبل مسابقه لاستیک هارو گرم میکنن که لاستیک نرم بشه و چسبندگی بیشتری با جاده داشته باشه ! نکته ی دیگر قابل ذکر در مورد لاستیک های ایرانی این است که در هنگام خرید حتما دارای علامت استاندارد باشند.لاستیک های ایرانی از این دسته در دونوع در بازار یافت می شوند.در نوع اول لاستیک ایرانی در دوطرف خود دارای مهراستاندارد می باشد که این نوع لاستیک درجه یک محسوب می شود.اگر لاستیک تنها در یک طرف دارای علامت استاندارد باشد بیانگر این است که لا ستیک درجه دو می باشد.لاستیک هایی که در زمان تولید در کارخانه به هر علتی در حین تولید مانند قطع برق وقفه ای در تولیدشان می افتد به جمع لاستیک های درجه دو می پیوندند.

پس اگر مدت زیادی را در جاده سپری می کنید و جاده مورد تردد لغزنده نیز می باشد, لاستیکهای تابستانه بهترین انتخاب می باشند. با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید لاستیک خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. به عنوان مثال عدد ۶۵ به این معناست که ارتفاع تایر برابر با ۶۵ درصد پهنای آن است. علت این است که این پهنای بیشتر منجر به آزادسازشدن پیوسته ی هوایی می شود که محصور و فشرده شده است . فهمیدن بعضی از این اطلاعات کار سختی نیست ولی پیبردن به معنای اطلاعات دیگر نیازمند کمی آگاهی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. نکتهی مهم آن است که ضریب سایش با واحدهای ۲۰ تایی افزایش پیدا میکند. چگالی سیالات داخل خودرو نظیر روغن موتور یا گریس در فصل سرد افزایش یافته و سفت تر می شوند؛ در نتیجه هر وسیله ای در فصل زمستان نیاز دارد اندکی گرم شود تا فعالیت مطلوب تری داشته باشد. لاستیک هرچی آجش کمتر یا به اصطلاح صاف تر باشه چسبندگیش به زمین بیشتره و برای همین لاستیک وقتی صاف میشه به موتور فشار بیشتری میاد برای کندن لاستیک از رو زمین و در نتیجه حرکت ماشین !

دیدگاهتان را بنویسید