با کیفیت ترین برندهای لاستیک ماشین خارجی کدام هستند؟

جالب است بدانید همین نظریه را مهندسان مکانیک در مورد لاستیک خودرو دارند.براساس مطالعات صنعتی ترکیب باد و لاستیک در خودرو مشابه استخوان و گوشت پاشنه پا است.به این ترتیب که تنها ۵درصد وزن خودرو روی لاستیک وارد شده و۹۵درصد دیگر را باد درون لاستیک تحمل می کند.به همین دلیل کارشناسان فنی خودرو از لاستیک به عنوان پاشنه آشیل اتومبیل یاد می کنند.آنها توصیه می کنند همان طورکه به سلامتی پاهایتان فکر می کنید برای حفظ ایمنی ماشین و البته خودتان به فکر سلامتی ((پای))خودرویتان هم باشید.مهم ترین توصیه مکانیک ها در این خصوص کنترل ماهیانه فشار باد لاستیک است.فشار باد تایرها براساس استانداردهای خاصی تنظیم می شودکه خودروسازان در دفترچه راهنمای خودرو آن را اعلام می کنند.معمولا فشار باد لاستیک برای هر خودرو به صورت برچسبی در کنار در طرف راننده یا در صندوق عقب هم تعبیه می شود.به گفته کارشناسان لاستیک میزان فشار باد تایر برای خودرو های سواری بین ۳۰تا ۳۵ PSi است.اگر فشار باد لاستیک پایین تر از میزان اعلام شده باشد ،باعث لغزش یا جابجایی بیش از حدتایر در ناحیه تماس با جاده شده و درنتیجه سبب افزایش حرارت بیش از حد آن می شود.همین مشکل در مورد فشار بیش از حد باد نیزصادق است.درصورتیکه فشار باد تایر بالاتر از حد استاندارد باشد تماس لاستیک با جاده ناقص بوده که علاوه بر کاهش عمر تایر می تواند برای سرنشینان خودرو خطر آفرین باشد.کارشناسان لاستیک توصیه می کنند پیش از حرکت وزمانی که تایر خنک است اقدام به تنظیم فشار باد آن کنید.معمولا پس از رانندگی طولانی، حرارت وفشار باد افزایش پیدا می کند.بنابراین در این حالت اگر فشار باد تایر از حد توصیه شده بیشتر باشد هیچگاه آن را کم نکنید وپس از خنک شدن ،مجددا فشارباد تایر را کنترل کنید.توصیه دیگر اهل فن، تنظیم فشار باد براساس باری است که خودرو حمل می کند.شمانباید باری که بیش از حدمجاز برای وسیله نقلیه تان است را با آن حمل کنید.اگر به هر دلیلی مجبورشدید تاباری بیش از حد مجاز را روی خودروتان وارد کنیدباید براساس دستورالعمل دفترچه راهنمای خودرو ومشورت با کارشناسان فنی میزان فشار باد لاستیک را افزایش دهید.

حجم فشرده و زیادی دارند و با هربار استفاده قوطی آنها خالی و سبک نمیشود، که این یعنی محصولی مقرون به صرفه هستند و علاوه بر آنکه مورد استفاده قرار گرفته و کار خود را به خوبی انجام میدهند، اما به سرعت نیز تمام نمیشوند. استاندارد DOT مخفف عبارت department of transportation است که در حقیقت مجوزی برای استفاده از لاستیک در جاده های کشورهای آمریکایی است. اگر عبارت ریال، مشخص بود، یعنی لازم اسـت تا بـه فکر یک لاستیک جدید باشید. S مشخص میشود کـه این علامت از کلمههاي گل و برف خلاصهشده اسـت. بعضی مولفهها نیز بر روی لاستیک درج شده اسـت کـه هنگام خرید لاستیک اتومبیل نیز می توانید بـه این ویژگیها توجه داشته داشت. هم چنین ۹۰ بیانگر تحمل ۶۰۰ و شماره ۹۶ بیانگر تحمل ۷۰۰ کیلو گرم بار اسـت. بدنه متشکل از لایههایی از رشتههای مقاوم و مستحکم است که مجموعا قابلیت تحمل فشار داخلی تایر و همچنین جذب نیروهای وارده از سطح جاده را داراست.

تایر ها جز وزن خودرو به حساب نمی آیند و در نتیجه نیروی عمودی وارد شده از سمت بالا را تحمل می کنند ، پس باید دارای ویژگی های خاصی نیز باشند. در ضمن تایر ماشین به عنوان آخرین عضو از سیستم انتقال قدرت خودرو می باشد که نقش مهمی را در کنترل خودرو بر عهده دارد. از طرف دیگر، لاستیک در خودرو، مانع اصطکاک بین رینگ و جاده شده و از تولید گرمای بیش از حد در رینگ و ایجاد آتش سوزی در زیر ماشین جلوگیری خواهد کرد. اگر آنها را با پاهای خودتان مقایسه کنید، اگر قسمت جلوی چرخ ها بطرف داخل متمایل باشد همانند حالتی است که نوک پاهای شما به طرف داخل متمایل است. گاها نیز کیفیت لاستیک خریداری شده نیز در میزان عمر مفید لاستیک ها موثر بوده و هرچه لاستیک خریداری شده با کیفیت تر باشد، عمر مفید آن نیز بیشتر می باشد. شما باید این محصولات را هفتگی دوباره استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن دائمی شود.

معمولا در خودروهای سواری جنس این لایه از الیاف پلیاستر است و در خودروهای سنگین از فولاد استفاده میشود. سیم:به منظور ایجاد استحکام کافی در بخشی از تایر که روی رینگ قرار میگیرد و طوقه (بید) نام دارد، از سیمهای فولادی استفاده میشود. ساختار کائوچو به گونهای است که در بین مولکولهای آن، فضاهای خالی وجود دارد و دوده در این فضاها قرار میگیرد. دوده: اضافه کردن دوده به کائوچو باعث افزایش مقاومت سایشی تایر شده، خواص مکانیکی آن را بهبود میبخشد. این نشان میدهد که از یکپارچگی ساختاری لاستیک به میزان قابل توجهی کاسته شده است، که احتمال خرابی ناگهانی یا منفجر شدن آن در سرعت بالا را بسیار افزایش میدهد. • همیشه قبل از رفتن به سفرهای طولانی، لاستیکها را از نظر پوسیدگی خشک بررسی کنید و اتومبیل خود را مرتباً برای سرویس ببرید. • اگر در صورت عدم آسیب در آج ارتعاشاتی را تجربه کردید، سعی کنید کمک فنرهای لاستیک خود را متعادل و تراز کنید. به یاد داشته باشید که اندازه گیری فشار هوا باید در حالت سرد (پس از 3 ساعت توقف خودرو یا دمای 35 درجه برای لاستیک ها) انجام گیرد، در غیر این صورت فشار باد لاستیک خودرو به صورت دقیق اندازه گیری نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید